LERARENOPLEIDING
18 NOVEMBER 2010
“Scenarios are stories. They are works of art, rather than scientific analyses. The reliability (of the content) is less important than the types of conversations, learning and decisions they spark.”(Arie de Geus, The Living Company)
Het dagelijks werk in het onderwijs is vooral gericht op het hier en nu. Het werken met toekomstscenario’s hielp ons buiten de grenzen van de eigen lerarenopleiding te kijken en meer zicht te krijgen op maatschappelijke ontwikkelingen. Het toekomstdenken in de scenariomethodiek creĆ«erde afstand van de dagdagelijkse taken en stelde onze visie op leren en onderwijzen in vraag.
Is het niet belangrijk om voor dit denken “vrije tijd” te maken?
PROGRAMMA
- Presentatie van vier toekomstscenario’s
- Methodiek scenarioleren
- Rondetafelgesprekken rond toekomstbeelden
- Formuleren van beleidsadviezen
LOCATIE
Campus Hertogstraat Heverlee - KHLeuven
Donderdag 18 november
Van 9u30 tot 16u30
INTERESSE?
Informatie en inschrijven via www.education2030.be