zondag 10 april 2022

Wie neemt het onderwijs nog serieus?

Na het lezen van het artikel: De teloorgang van het onderwijs (en hoe die te stoppen)

"Trek een IT’er aan per scholengroep en betaalt die een deftig loon. Want voor een standaard leerkrachtensalaris zal je er geen vinden."

Oplossing: Een leerkracht die als ICT coördinator aan de slag wil, kan een opleiding volgen of via zelfstudie (/ervaring) waarbij men nadien examen doet om hun  kennis die men heeft weer te geven.

Dus indien men een leerkracht is, is men verplicht om verworven kennis weer te geven op gebied van ICT en dit zou veel serieuzer zijn...

In het onderwijs gaat het (af en toe) zo: 

BV 1: Job preventieadviseur 

Een leerkracht die niet meer voldoet als leerkracht kan de job als preventieadviseur uitoefenen. Wat doen we anders met die leerkracht luidt het. Een goede leerkracht die heel graag preventieadviseur  als job wil uitoefenen mag niet omdat men een goede leerkracht is. Dus die leerkracht moet maar met wat tegenzin voor de klas staan..... Zo een zever hoor je en gebeuren ook vaak in het onderwijs.... Is ook één van de redenen waarom het onderwijs/leerkracht een slecht imago heeft.

Bv 2: Job directie

Een leerkracht wil heel graag directeur worden. Deze leerkracht volgt vooraf de cursussen om directeur te worden, leest heel veel boeken over onderwijs en is communicatief heel sterk….

Men kiest niet deze leerkracht maar eerder een persoon (leerkracht) die men kent tijdens hun vrije tijd, plezier maken enzovoort… 

.....

Wie neemt het onderwijs dan nog serieus?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten